fuctional_training

fuctional_training

ft2

ft2

ft3

ft3

ft1

ft1

FUNCTIONAL TRAINING

Γιατί μας αρέσει η Λειτουργική Προπόνηση Ενδυνάμωσης ή αλλιώς το functional training

 Λειτουργική προπόνηση ενδυνάμωσης – Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από τους γυμναστές και τους φανατικούς οπαδούς της γυμναστικής σε όλο τον κόσμο. Σίγουρα έχετε ακούσει για τη λειτουργική προπόνηση ενδυνάμωσης. Γνωρίζετε όμως τι ακριβώς είναι; Και γιατί είναι τόσο αποτελεσματική;

Η λειτουργική δύναμη (functional strength) είναι η δύναμη που χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τις απαιτήσεις της καθημερινότητάς μας. Να πάρουμε αγκαλιά το παιδί μας, να κουβαλήσουμε τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ, να παίξουμε τένις, κ.λπ. Και, φυσικά, αυτό είναι ένα μικρό δείγμα των καθημερινών δραστηριοτήτων που βασίζονται στη λειτουργική δύναμη. Είτε κάνουμε κάποιο σπορ, είτε εργαζόμαστε ή απλά ζούμε μια δραστήρια ζωή, η λειτουργική δύναμη είναι αυτή που μας εξασφαλίζει αυτή τη δυνατότητα.

Τα καθίσματα και τα σπριντ είναι εξαιρετικά παραδείγματα ασκήσεων λειτουργικής προπόνησης ενδυνάμωσης (functional strength training). Αυτές οι ασκήσεις ενεργοποιούν πολλούς μύες, σε αντίθεση με τις μεμονωμένες ασκήσεις, όπως οι εκτάσεις των ποδιών.

Έχει αποδειχτεί ότι η λειτουργική προπόνηση ενδυνάμωσης βελτιώνει τη δύναμη και την ισορροπία μας σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τις μεμονωμένες ασκήσεις.1 Γνωρίζουμε, επίσης, ότι η λειτουργική προπόνηση ενδυνάμωσης βοηθάει στη βελτίωση του ελέγχου των αρθρώσεων. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς ο βελτιωμένος έλεγχος των αρθρώσεων συμβάλλει στην αποφυγή τραυματισμών.

Η σπουδαιότητα του ελέγχου του αρθρώσεων επισημάνθηκε σε μια μελέτη του 2004.2 Η μελέτη αυτή εξέτασε τους γλουτιαίους και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αθλητές που δεν είχαν καλό έλεγχο του μέσου γλουτιαίου είχαν το υψηλότερο ποσοστό τραυματισμών από όλους τους υπόλοιπους.

Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους αθλητές. Εάν γυμνάζεστε και εκτελείτε ασκήσεις κρούσης, ο τρόπος με τον οποίο πατάει στο έδαφος κάθε πόδι καθορίζει εάν θα τραυματιστείτε ή όχι. Εάν το κέντρο του γόνατού σας είναι ευθυγραμμισμένο με το κέντρο του πέλματός σας τη στιγμή που το πόδι σας πατάει κάτω, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα πάθετε κάτι. Εάν, όμως, το γόνατό σας κλίνει προς τα μέσα, οι πιθανότητες να τραυματιστείτε αυξάνονται σημαντικά.

Οι ασκήσεις της λειτουργικής προπόνησης ενδυνάμωσης, σε αντίθεση με τις κλασικές ασκήσεις, μας αναγκάζουν να χρησιμοποιήσουμε τους σταθεροποιητικούς μας μύες (οι οποίοι εμποδίζουν τα γόνατα να κλίνουν προς τα μέσα). Με δυο λόγια, οι ασκήσεις της λειτουργικής προπόνησης ενδυνάμωσης μας προσφέρουν τη δύναμη που χρειαζόμαστε για να αποφεύγουμε τους τραυματισμούς.